Travian 4 jest przeglądarkową grą MMOSG (Massively Multiplayer Online Strategic Game). Gra polega na rozbudowie swoich osad oraz walce z innymi graczami. Aby móc budować potrzebne są surowce, których wydobycie zwiększamy wraz z podnoszeniem poziomów ich pól (do dyspozycji mamy cztery rodzaje surowca: Drewno, Glina, Żelazo oraz Zboże). Gra kończy się gdy zostanie wybudowany na 100. poziom Cud Świata.
Bohater
Każdy gracz posiada jednego bohatera, który podejmując wyzwania bądź walcząc ze swymi jednostkami uzyskuje punkty, dzięki którym zwiększa się jego poziom. Z każdym poziomem możemy dowolnie zwiększać satystyki bohatera. Do wyboru mamy:
Siła - z każdym punktem zwiększa się wytrzymałość bohatera, a także bonus do walki ofensywnej i defensywnej.
Bonus off - zwiększa bonus ataku wszystkich jednostek, które biorą udział w walce razem z bohaterem.
Bonus def - zwiększa bonus do obrony wszystkich jednostek stacjonujących z bohaterem.
Surowce - zwiększenie bonusu do produkcji surowców.
Bohater podejmując wyzwania może czasem znaleźć ekwipunek, który może nosić bądź może zostać sprzedany na aukcji.
Nacje
Dostępne są trzy nacje: Germanie , Galowie oraz Rzymianie. Oprócz tych trzech dostępnych dla graczy nacji, występują jeszcze dwie: Natarzy (w późniejszym etapie gry gracze toczą z nimi walki o artefakty) i Natura (są to zwierzęta, które bohater może przejąć, by broniły naszej osady; możemy także podbijać oazy należące do Natury).
Germanie:
Jednostki germańskie:
Pałkarz - najtańsza jednostka w grze, przeciętna w ataku, jednakże na początku gry niezbędna do osiągnięcia przewagi nad wrogimi sąsiadami.
Włócznik - jedyny u German obrońca wśród piechoty. Najbardziej skuteczny w walce przeciwko kawalerii.
Topornik - najlepsza jednostka ofensywna piechoty tej nacji. Przewaga w ataku odbija się jednak na słabej obronie, a przede wszystkim - na czasochłonnym i drogim szkoleniu.
Zwiadowca - jednostka bardzo ważna w grze u każdej nacji. Pozwala szpiegować wrogie osady, w celu rabunków bądź też zdobycia cennych informacji, takich jak: ilość wojsk, ilość surowców w magazynach czy poziom umocnień osady.
Paladyn - jednostka kawalerii, świetnie radzi sobie w obronie, w szczególności przeciwko piechocie. Czasochłonne i kosztowne szkolenie.
Germański rycerz - jednostka kawalerii typowa do ataku, ale po odpowiednim udoskonaleniu nadaje się również do obrony, zwłaszcza przeciwko kawalerii.
Taran - stanowi wsparcie dla piechoty oraz kawalerii podczas ataku. Głównym zadaniem tej machiny oblężniczej jest zniszczenie fortyfikacji w atakowanej wiosce.
Katapulta - jest machiną oblężniczą używaną do burzenia budynków i pól surowców.
Wódz - specjalna jednostka umożliwiająca przejmowanie osad innych graczy.
Osadnicy - jest to jedyna jednostka, która jest taka sama dla wszystkich nacji. Bez wyszkolenia trzech osadników nie można wybudować nowej osady, a jest to niezbędne do powiększania swego imperium.
Galowie:
Nacja najbardziej polecana początkowym graczom. Najlepsza w obronie. Posiada najlepsze jednostki kawaleryjne, najszybsze w grze. Galowie potrafią zbudować chatę trapera, dzięki której wrogie jednostki mogą zostać pojmane. Najpotrzebniejszym surowcem w szkoleniu jednostek u Galów jest glina.
Jednostki galijskie:
Falangita - uniwersalna jednostka obronna, tania i szybka w szkoleniu, jednakże nie nadaje się do ataku.
Miecznik - jednostka piechoty odpowiedzialna za atak, bardzo słaba w obronie, zwłaszcza przeciwko kawalerii. Jest także stosunkowo droga w produkcji.
Tropiciel - podobnie jak u German Zwiadowca, Tropiciel jest odpowiedzialny za uzyskiwanie informacji o wrogich osadach i stacjonujących tam wojskach. Jest najszybszą jednostką zwiadowczą w grze.
Jeździec druidzki - Czasochłonne i drogie szkolenie tej jednostki konnej powoduje, że doskonale sprawdza się ona w obronie, szczególnie przeciwko piechocie.
Haeduan - jednostka ciężkiej kawalerii. Idealna zarówno w ataku jak i w obronie, jednak bardzo kosztowne i czasochłonne jest jej szkolenie.
Trebusz - jest machiną oblężniczą używaną do burzenia budynków i pól surowców.
Herszt - pełni podobną rolę do Wodza u German.
Osadnicy - niezbędni do tworzenia nowych osad.
Rzymianie:
Mówi się o nich "nacja uniwersalna" - ponieważ nadają się zarówno do gry ofensywnej jak i defensywnej. Odpowiedni dla średnio zaawansowanych graczy. Jako jedyni w grze mogą rozbudowywać jednocześnie surowiec oraz budynek. Posiadają najlepszą obronę przeciw piechocie, jednak najsłabszą przeciw kawalerii. Szkolenie jednostek u Rzymian wymaga dużych pokładów żelaza.
Jednostki Rzymian:
Legionista - uniwersalna jednostka piechoty. Dobra do obrony, jak i ataku, zwłaszcza na początku gry.
Centurion - jednostka ofensywna. Porusza się szybko i posiada dobry atak, lecz nie jest odpowiedni do obrony. Droższy w produkcji od Legionisty.
Pretorianin - jednostka piechoty świetnie sprawdzająca się w obronie przeciwko infanterii. Nie nadaje się jednak do ataku, również w obronie przeciwko kawalerii może mieć trudności.
Equites legati - szybka jednostka zwiadowcza. Tak jak u innych nacji, zwiadowca potrafi obserwować wrogie jednostki oraz ilość surowców.
Equites imperatoris - podstawowa jednostka rzymskiej kawalerii, bardzo szybka. Świetnie radzi sobie w ataku. Nadaje się także do obrony, jednak wyprodukowanie tej jednostki nie należy do najtańszych, zatem nie polecane jest użycie imperatoris w tym celu.
Equites caesaris - należy do ciężkiej kawalerii. Świetni w ataku i obronie, jednakże są bardzo powolni i transportują mało surowców. Także ich szkolenie i utrzymanie jest bardzo drogie.
Taran - stanowi wsparcie dla piechoty oraz kawalerii podczas ataku. Głównym zadaniem tej machiny oblężniczej jest zniszczenie fortyfikacji w atakowanej wiosce.
Ognista katapulta - jest machiną oblężniczą używaną do burzenia budynków i pól surowców.
Konsul - pełni taką samą rolę jak Wódz u German oraz Herszt u Galów.
Osadnik - niezbędny do tworzenia nowych osad.
Surowce
Są niezbędne do tworzenia budowli, ulepszania pól surowców oraz budynków, czy szkolenia i udoskonalania wojska. Pola zbóż ponadto pozwalają nam na wyżywienie mieszkańców osady oraz wojsk. Pola surowców możemy wybudować maksymalnie do 10. poziomu w zwykłych osadach, oraz aż do 20. poziomu w stolicy naszego imperium. Surowce możemy także zdobywać poprzez grabieże wysyłane na innych graczy (transportują je jednostki) lub w wyniku sukcesu w podjętym przez Bohatera wyzwaniu.
Na początku gry nasza osada posiada po 4 pola Lasu, Kopalni gliny i Kopalni żelaza, oraz 6 Pól zboża (rozkład typu 4-4-4-6). Wraz z zakładaniem nowej osady możemy wybrać miejsce, w której zostanie ona założona. Co za tym idzie, możemy wybrać doliny z różnym rozkładem pól surowców (np 3-4-4-7, 5-4-3-6 itd.). Największym zainteresowaniem wśród graczy cieszą się tzw. cropy, czyli doliny z większą ilością Pól zboża (1-1-1-15 oraz 3-3-3-9). Często taka dolina zostaje stolicą gracza, ponieważ pola surowców można w takim wypadku wybudować do 20. poziomu.
Produkcję surowców można zwiększać przy pomocy specjalnych budowli lub przez przyłączanie Oazy przez Bohatera.
Budynki
Są niezbędne do zwiększania populacji, jak również dają pewne możliwości w grze, np szkolenie jednostek (Koszary) czy przechowywanie surowców (Magazyn, Spichlerz).
Infrastruktura:
Główny budynek - najważniejszy budynek w osadzie. Gdy rozpoczynamy grę, jest on już wybudowany. Z każdym jego poziomem skraca się czas budowy i ulepszania wszystkich budynków i pól surowców w osadzie. Od 10. poziomu tej budowli możliwe jest wyburzanie innych budynków w osadzie.
Magazyn - tu przechowujemy drewno, glinę oraz żelazo. Z każdym poziomem zwiększa się powierzchnia magazynowa. Po osiągnięciu 20. poziomu budynku możliwe jest wybudowanie następnego Magazynu.
Spichlerz - miejsce do przechowywania zboża. Podobnie jak w przypadku magazynu, z każdym poziomem zwiększamy jego powierzchnię, a po wybudowaniu Spichlerza do 20. poziomu, można rozpocząć budowę kolejnego.
Rynek - tutaj mamy możliwość wymiany naszych surowców z innymi graczami lub możemy je transportować do pozostałych osad.
Ambasada - budynek, dzięki któremu możemy wstąpić do Sojuszu (1. poziom budynku), lub sami możemy takowy Sojusz stworzyć (od 3. poziomu Ambasady).
Kryjówka - Tu chowane są nasze surowce, w przypadku gdy atakuje nas nieprzyjaciel. Z każdym poziomem wzrasta pojemność kryjówki, a co za tym idzie większa ilość surowców może zostać ukryta. U Galów kryjówki są dwa razy pojemniejsze niż u reszty nacji.
Ratusz - po dostarczeniu odpowiedniej ilości surowców w ratuszu odbywają się wystawne święta, które zwiększają ilość punktów kultury, które są niezbędne do założenia nowej osady.
Rezydencja - to mały pałac, w którym szkolimy jednostki osadnicze lub Wodza/Herszta/Konsula. Aby móc wybudować nową osadę, Rezydencja musi zostać ulepszona do 10. lub 20. poziomu. Osada z Rezydencją nie może być stolicą (wyjątkiem jest nasza pierwsza osada - jest stolicą dopóki jej nie przeniesiemy do osady z Pałacem).
Pałac - siedziba króla lub królowej. Podobnie do Rezydencji, szkolimy tu dyplomatów, po osiągnięciu 10., 15. lub 20. poziomu. Do osady z Pałacem możemy przenieść stolicę. W osadzie, w której znajduje się Pałac, nie może stać Rezydencja.
Skarbiec - tutaj możemy przechowywać zdobyty artefakt (tylko jeden na Skarbiec). Małe artefakty mogą być umieszczone w Skarbcu na 10. poziomie, natomiast Duże artefakty - w Skarbcu na 20. poziomie.
Targ - miejsce, w którym ulepszane są wozy handlarzy dostępnych w Rynku. Im większy poziom Targu, tym więcej surowców handlarze mogą przenieść.
Pracownia kamieniarza - miejsce, w którym kamieniarz z każdym poziomem budynku umacnia budowle oraz pola surowców, przez co przeciwnikowi trudniej jest je zniszczyć. Budować można tylko w stolicy.
Browar - odbywają się tu huczne biesiady, mające na celu zwiększenie siły wojowników (o 1% na każdym poziomie budynku). Buduję się go jedynie w germańskiej stolicy, lecz ma wpływ na wszystkie osady.
Wodopój - tutaj poddani zajmują się końmi, dzięki czemu skraca się szkolenie jednostek kawalerii o 1% na każdy poziom. Zmniejsza się także ilość zboża potrzeba do utrzymania dla poszczególnych jednostek: na 10. (Equites legati) , 15. (Equites imperatoris ) i 20. poziomie (Equites caesaris ). Można budować tylko w rzymskich osadach.
Duży magazyn - pełni podobną rolę do zwykłego Magazynu, jednakże może pomieścić znacznie większą ilość surowców. Aby móc wybudować Duży magazyn, potrzebny jest specjalny artefakt, bądź podbita osada Natarów.
Duży spichlerz - podobnie do Dużego Magazynu, jednak przechowuje tylko zboże.
Cud świata - Cud Świata obrazuje dumę i potęgę ludzkości. Tylko najbogatsi i najsilniejsi są w stanie zbudować to arcydzieło i obronić je przed zawistnymi wrogami.
Cudy świata mogą być wybudowane tylko w starożytnych osadach Natarów. Potrzebne są także 2 plany budowy - pierwsze 49 poziomów budowli wymaga jednego planu, kolejne poziomy - drugiego. Drugi plan budowy musi być w posiadaniu gracza tego samego sojuszu.
Wojsko:
Miejsce zbiórki - stąd obserwujemy wszelkie przemarsze wojsk - zarówno jednostki wysyłane przez nas, jak i ataki na naszą osadę. Jedno z najważniejszych miejsc w osadzie.
Koszary - miejsce szkolenia jednostek piechoty. Z każdym poziomem budowli skraca się czas szkolenia. Aby móc szkolić jednostki, potrzebne jest ich badanie w Akademii (wyjątkiem jest podstawowa jednostka każdej nacji).
Stajnia - miejsce szkolenia jednostek kawalerii. Im wyższy poziom budynku, tym krócej trwa szkolenie. Aby móc szkolić jednostki, potrzebne jest ich badanie w Akademii .
Warsztat - w Warsztacie możliwe jest wybudowanie machin oblężniczych - Katapulty/Trebusze/Ogniste katapulty oraz Tarany. Z każdym poziomem budowli skraca się czas ich produkcji. Aby móc wytwarzać machiny, potrzebne jest ich badanie w Akademii.
Akademia - umożliwia opracowywanie nowych jednostek, które mogą być szkolone w Koszarach, Stajni bądź Warsztacie.
Warsztat płatnerza - tutaj wojsko jest ulepszane. Z każdym poziomem budowli, można coraz lepiej wyposażać jednostki.
Dwór bohatera - siedziba bohatera. Po ukończeniu budowli do 10., 15. lub 20. poziomu, możliwe jest przyłączenie do osady Oazy, która umożliwia zwiększenie produkcji jednego lub dwóch rodzajów surowców.
Mury obronne - mur z grafitowych kamieni, budowany jedynie u Rzymian. Dzięki niemu wojska mogą skuteczniej bronić się przed napadami, ale też łatwo jest go zburzyć.
Palisada - drewniana konstrukcja budowana przez Galów. Daje średni bonus do obrony, lecz trudniej go zniszczyć niż Mury obronne Rzymian.
Wały - zwykła, usypana z ziemi fortyfikacja German. Najtrudniej ją zniszczyć spośród budowli obronnych wszystkich nacji, jednakże daje także najmniejszy bonus do obrony.
Chata trapera - specjalna budowla, dzięki której można zastawić pułapki na przeciwnika. Zbudowana może być jedynie przez Galów. Z każdym poziomem zwiększa się ilość pułapek możliwych do wytworzenia. Przeciwnik może odbić swe jednostki tylko w ataku, w którym zawsze ginie 25% uwięzionych jednostek.
Duże koszary - drugie miejsce w osadzie, w którym można szkolić piechotę. Jednakże koszt szkolenia jest trzykrotnie wyższy niż w przypadku zwykłych Koszar. Nie można budować w stolicy.
Duża stajnia - drugie miejsce w osadzie, w którym można szkolić kawalerię. Koszt szkolenia konnicy jest jednak trzykrotnie wyższy niż w Stajni. Nie można wybudować w stolicy.
Plac turniejowy - tutaj jednostki są szkolone, dzięki czemu wzrasta ich szybkość - o 10% na każdy poziom Placu turniejowego. Jednak efekty szkolenia są widoczne dopiero, gdy jednostki oddalą się od swej osady o co najmniej 20 pól.
Surowce:
Tartak - budowla podnosząca bazową produkcję drewna nawet do 25% (na 5. poziomie). Aby wybudować Tartak, przynajmniej jeden Las musi zostać rozbudowany do 10. poziomu.
Cegielnia - podnosi bazową produkcję gliny nawet do 25% (przy 5. poziomie). Aby wybudować Cegielnię, przynajmniej jedna Kopalnia gliny musi zostać podniesiona do 10. poziomu.
Huta stali - ten budynek podnosi bazową produkcję żelaza (o 25% na 5. poziomie). Aby móc go wybudować, potrzebna jest przynajmniej jedna Kopalnia żelaza na 10. poziomie.
Młyn - w młynie zboże przerabia się na mąkę. Podnosi bazową produkcję zboża nawet do 25% (5. poziom). Aby móc wybudować Młyn, potrzebne jest wybudowanie Pola zboża do 5. poziomu.
Piekarnia - drugie miejsce do podniesienia produkcji zboża - także o 25%, a więc w sumie Młyn oraz Piekarnia pozwalają podnieść produkcję zboża o 50% (przy najwyższym poziomie budowli -5.). Wybudować można, gdy przynajmniej jedno Pole zboża ulepszymy do 10. poziomu.
Czy mógłbyś zaktualizować zdjęcia, które się nie wyświetlają? To jeden z lepszych poradników na temat Traviana, tylko brakuje właśnie fotografii. Pomogłoby to wielu osobom, które zaczynają swoją przygodę z tym MMO.
OdpowiedzUsuń34 yr old Mechanical Systems Engineer Dorian Fishpoole, hailing from Mont-Tremblant enjoys watching movies like Colonel Redl (Oberst Redl) and Beekeeping. Took a trip to Al Qal'a of Beni Hammad and drives a Alfa Romeo 6C 2500 Competizione. zerknij na strone internetowa
OdpowiedzUsuńadwokat rzeszow sprawy karne
OdpowiedzUsuń